GAYA HIDUPSANA-SINI

SURIA KLCC RAIKAN TAHUN ARNAB

Bermula dari 2 Januari sehingga 5 Februari, Suria KLCC diserikan dengan hiasan mega yang bakal membawa para pengunjung untuk merasai pengalaman berada di kawasan bersejarah negara China untuk kempen sambutan Tahun Baharu Cina.

Untuk Tahun Arnab kali ini, Suria KLCC mengambil kesempatan untuk memaparkan Replika Arnab Terbesar di Malaysia yang Disaluti Syiling Emas seperti yang diiktiraf oleh “Malaysia Book of Records 2023”. Replika mega yang tersergam indah ini akan dipaparkan di KLCC Esplanade.

“Budaya kekeluargaan, permuafakatan dalam menikmati tradisi dan kemakmuran adalah konsep yang mendefinasikan sambutan Tahun Baru Cina di Suria KLCC. Pihak kami telah bekerja keras untuk memastikan para pengunjung dapat menikmati pelbagai pengalaman menarik di pusat beli belah kami sepanjang tempoh sambutan perayaan.

“Dengan dekorasi yang diinspirasikan dari kawasan bersejarah seperti “Pingle”, “Dali” dan juga“Lijian”, “Centre Court” Suria KLCC akan berubah menjadi seperti bandar purba di Negara China” ucap Andrew Brien, Ketua Pengarah Eksekutif Suria KLCC Sdn Bhd.

Dekorasi yang berkonsepkan zaman lalu ini akan membawakan hiasan menara pintu gerbang tradisi masyarakat cina sebagai hiasan tengah yang akan dikelilingi oleh struktur replika bangunan kayu bagi menonjolkan lambang seni-bina yang lazim dalam masyarakat Cina.

Para pengunjung yang sedang bersiap siaga untuk menyambut sambutan Tahun Baharu Cina pada 22 Januari ini berpeluang untuk mendapatkan pelbagai keperluan sambutan yang mana, dekorasi bandar bersejarah itu juga digandingkan dengan bazar yang menyediakan pelbagai barangan. Pengunjung juga berpeluang untuk bergambar bersama elemen tradisi masyarakat cina seperti beca dan juga tanglung merah yang bakal menghiasi seluruh kawasan dekorasi bagi mencetuskan suasana yang meriah.

Dekorasi prop gambar yang membawa tema sambutan juga akan dihiasi di “Ramlee Mall”. Para pengunjung boleh merakam detik indah bersama yang tersayang dengan bergambar di ruang “photobooth” yang akan mengedarkan cetakan foto fizikal dan foto dalam talian secara percuma.

Selain dari hiasan bandar bersejarah masyarakat China, pengunjung juga berpeluang untuk berkongsi aspirasi dan azam tahun baharu mereka di “Wishing Tree”. Bagi mengimarahkan musim perayaan ini, sumbangan kewangan yang dilakukan di “Wishing Tree” akan didermakan kepada rakan NGO Suria KLCC untuk meneruskan agenda Kesedaran Kesihatan Mental. Dekorasi sungai interaktif yang akan dipenuhi dengan ikan koi maya akan memberi peluang kepada para pengunjung untuk menyampaikan hajat. Di sini, para pengunjung akan melalui pengalaman untuk membalikkan syiling maya melalui skrin tablet ke dalam sungai tersebut.

Related posts

FESTIRA’21 Berbelanja Tanpa Tunai

admin

Ayam Belanda Tinggi Protein

admin

Urus Haid Cara Bermaruah

admin

Leave a Comment